Krogen på Malta?

Skriv svar
Emma persson

Krogen på Malta?

Inlägg av Emma persson » 2007-03-12 18:31

Hur gammal måste man vara för att komma in på dom flesta krogarna i Malta? :lol: jag har hört någponstans att man ska vara 16, men jga vet inte om det stämmer. :? :wink: Tacksam försvar :D

Joot

Inlägg av Joot » 2007-03-17 11:51

Det är ingen speciell åldergräns för turister. Är man maltes kommer är det svårare att komma in, men är man svensk turist kan du glida in var som helst oavsett ålder. (om du inte ser ut som 10). Vakterna utanför är mest till för att stoppa ev bråk.

Har bott där nere under en tid och under sommrarna stötte jag ofta på 14åringar inne på krogarna. Finns ett ställe som heter BeerGarden som ligger påväg mot paceville i St Julians. Där hänger alla "minderåriga".

tone
Bofast
Bofast

Inlägg av tone » 2007-06-17 21:49

Låter inget bra!!! Håppas inte att dom fick köpa alkohol....???!!!!! Huva...dom e ju för unga..

Alex
Flitig
Flitig

Klart de fick köpa alkohol

Inlägg av Alex » 2008-04-17 19:24

Det är bara vi svenskar som är som instängda på våran absoluta för hårda alkohol politik, Jag har bott i Italien, opch just nu i Barcelona och där bjuds 13 åringar på ett glas vin till mat och vid festligheter, inte har de någon hög alkolism för den delen. Sverige tillhör det landet i Världen som har bland de högsta procenten av alkolism p.g.a. vi Förbjuder alkohol fram tills 18 respektive 20 års ålder. På sådant sätt skapar vi ett tryck på "att när jag blir 18 då jäklar" och sedan så när man FÅR köpa de gör man det i mängder bara för att man kan. Tyvärr kan vi ej ändra detta beteende (klart, om vi väntar generationer så kan vi säkert få en förändring) därför att vi redan byggt upp detta sug efter alkhol hos unga så om det skulle bli fritt så kommer "supandet" att explodera. Vi skulle ha gjort som vinproducenterna, låt det vara normalt att dricka alkohol, det bidrar ej till skador som alla säger endast om man missbrukara men, även ett missbruk av kexchoklad kan leda till svåra skador... Det är dags att öppna ögonen Sverige

Skriv svar