Ayia Napa! Hur är det?

Post Reply
AndreasL

Ayia Napa! Hur är det?

Post by AndreasL » 2007-10-24 16:07

Hejsan! Jag har lite funderingar om hur det är att leva i Ayia Napa. Jag och tre kompisar hade tänkt åka dit i början av juli nästa år och har lite funderingar.

Hur är det att bo där? Vi hade tänkt bo på Melpo-Anthia. Hur är priserna? har hört så många olika uppgifter om priser. Ni kan gärna få ange några prisexempel på mat och alkohol =).

Hoppas på många svar, Tack på förhand :) / Andreas

tone
Bofast
Bofast

Post by tone » 2008-01-18 10:12

Aiya Napa är ett riktigt turist ställe. Jättefina sreänder, du har några att välja på..turkost vatten. Massa resturanger, barer och clubbar. En hel del affärer med! Många av dom som jobbar pratar svenska...akta vad ni pratar om...hihi. De finns de som de finns på turistorter!! De e ett ställe som passa ungdommar jättebra!!
Hotellet du funderade på har ja ingen aning om.
Priser kommer ja inte riktigt ihåg, forutom att vi jämt tyckte lunch notan blev dyr medans vi blev överasskad över hur billig middagarna var!! De har ju billigare mat alternativ, gyros/ kebab mm. Köp de som e inhemst istället för importerat.
Konstigt att ingen annan svarat på de här, e ju massor av ungdommar som reser dit varje år. ....
Har ni funderat vidare? Ska ni åka? Blev de de hotellet ni hade tänkt från början?
Tror inte att ni kommer att ångra att ni åker till cypern.

avensis
Flitig
Flitig

Post by avensis » 2008-01-18 19:35

hallå där, var i aiya napa i augusti och kan säga att det är ett riktigt härligt ställe!!! Angående priser så varierar det ganska kraftigt, fanns många ställen där du fick en två-rätters för 9 euro. Tycker jag är ganska billigt, finns förstås många dyrare ställen.....Angående drickat...går du på den enorma bargatan (bland det värsta jag varit med om) så lockar många in dig med en stor stark och en shot för 15:-(svenska pengar). Du kan även gå på resturang och betala 35:- för en stor stark.....som sagt det varierar kraftigt. Men det var inte så dyrt som jag hade hört, ha en härlig resa!!!!

Lellus
Flitig
Flitig

Post by Lellus » 2008-01-29 20:36

Ulitimata sommar shartern om du är mellan 18-22 8)

Varmt å härligt å mycket galet händer runtomkring hela tiden..
Nissibeach är som ett sagoland, med vit finkornig sandstrand, klart vatten och långrunt (man kan gå till en liten ö mitt emot stranden där det finns banana boats och massa annat skoj).
Åk på en av deras boat tripps! (en liten badresa med massa andra ungdommar, en heldag på en stor charmig träbåt)..

Prismässigt skulle jag vilja påstå att det är ganska likt här hemma.. alltså kanske lite mer fickpengar är nödvändigt, än man oftast har med sej till de flesta turistorter med billiga priser...

Partylivet e kul, med barer som grabbarna grus (där det ofta jobbar sveskar) och bluemoonbar (som har öppet längst) där sker också sånt som skumpartyn å så... :lol:

Ni kommer garanterat få the time of your life!

(min info är 2 år gammal, men ska nog inte ha ändrats så mkt!)

Plastic

Post by Plastic » 2015-10-04 14:27

192.168.1.1
What I read I really liked it. Thank you for your information!

Post Reply