Aktuella priser på Cypern?

Post Reply
Cribbe

Aktuella priser på Cypern?

Post by Cribbe » 2009-07-07 23:17

Hejsan!

Jag och min flickvän hade tänkt att åka till Cypern i en vecka med en sista minuten resa och jag är väldigt nyfiken på hur pass dyrt det är där? Vad kostar ölen, ciggen och maten? Vi har inte heller överflöd med pengar och jag vet att Cypern kanske inte är rätt land att åka till då men ville bara höra mig för. :D

/cribbe

Mariiie
Superflitig
Superflitig

Post by Mariiie » 2009-07-08 09:05

Hej, jag stod också helt förvirrad när jag bokade en resa till Cypern, Fig Tree Bay för ett tag sedan. Jag fick flera tips från folk som sa att det nog skulle gå åt en 7000kr per person och vecka om man ville festa lite och äta gött men inte shoppa något. Bullshit, säger jag!

En öl kostade väll runt 30-40kr har jag för mig. Drinkarna var billiga tycker jag, men handen på hjärtat så innehöll de ju inte speciellt mycket alkohol, vissa hade ingen alkohol alls, så dit gick man ju aldrig tillbaka igen. Drinkarna låg på 50kr styck, men det fanns gott om ställen med happy hour och sänkta priser tidigare på kvällen.

Maten var väldigt dyr i supermarketarna, många gånger dyrare där än här i sverige. Maten på restaurangerna var väldigt bra men priset kunde variera kraftigt från helt vanliga priser till överpriser. Om man bara är uppmärksam och kollar på menyerna utanför så finns det jättebra och fina flashiga restauranger som har priser som här i sverige, vilket är överkomligt.

Solstolarna i Fig Tree låg på 75kr för två solsängar och ett parasoll. Solen var brännande het (även om jag är van vid Turkiets sommarhetta så var detta något utöver det vanliga) så parasoll rekommenderas starkt =)

Det fanns inte så mycket att shoppa i Fig Tree, men jag o min syster gick o poercade oss (halva priset mot sverige) och gjorde flätor i håret, ganska billigt.

Åka buss var billigt, 15 kr så kunde du ta dig rätt så långt. Taxii var väll inte så jättebilligt, men billigare än sverige kändes det som.

Totalt gjorde vi slug på 3000kr per person och vecka, men då festade vi inte till det så jättemycket.

Hoppas detta kan hjälpa dig något!

/Marie

Post Reply