Skapa nytt ämne  

<  Tunisien  ~  spritpriser

zzz
Postat: 2007-09-12 00:13 Svara med citat
På magasin hade dom en rysk (tror jag) vodka som smakar som vodka och den kostade ca 100 sv kr för 70cl sen har dom ett fikonbrännvin som smaka fan, vi fick jobba med läsken innan den vart drickbar, på barer är det skiftande kvalitet på drinkarna, det är inte alltid absolut i drinken fast dom gärna vill skylta med det, dom kostar ca 50 sv kr. Taxi är i det närmaste gratis om säger till om taxameter, Tunisien är ett häftigt land så dit åker man nog fler gånger.
Användarens profil
ja :)
Postat: 2007-09-12 12:04 Svara med citat
Nej .drinkar i Tun.så kan de närapå inte blanda drinkar Wink
Jo kanske på de större hotell som är lite av närmare lyxklass kanske : )
Men själv tycker jag nog att den inhemska ölen är god : )
Fast o andra sidan dricker jag sällan då jag är där : )

Men kul och läsa att ni trivdes där och att det lockar igen : )
Användarens profil Skicka e-post
harren61
Postat: 2007-09-14 20:05 Svara med citat
zzz skrev:
På magasin hade dom en rysk (tror jag) vodka som smakar som vodka och den kostade ca 100 sv kr för 70cl sen har dom ett fikonbrännvin som smaka fan, vi fick jobba med läsken innan den vart drickbar, på barer är det skiftande kvalitet på drinkarna, det är inte alltid absolut i drinken fast dom gärna vill skylta med det, dom kostar ca 50 sv kr. Taxi är i det närmaste gratis om säger till om taxameter, Tunisien är ett häftigt land så dit åker man nog fler gånger.

Mes! Jag o syster som var där i sommras drack Bazookan (dadelbrännvin vill jag minnas att det var, kan ha fel) ren. Men apa smakade det! Man fick jue hålla för näsan för att klara av det.
Användarens profil
puff
Postat: 2007-09-14 21:45 Svara med citat
harren61 skrev:
zzz skrev:

Mes! Jag o syster som var där i sommras drack Bazookan (dadelbrännvin vill jag minnas att det var, kan ha fel) ren. Men apa smakade det! Man fick jue hålla för näsan för att klara av det.
Det lät ju gott..tvinga i sig något som inte smakar gott..bara för det ska ner!! Rolling Eyes
Användarens profil
a-k
Postat: 2007-09-14 21:56 Svara med citat
nur blir jag lite besviken, kan man inte få en riktig god drink i tunisien? även om det kostar som i sverige? det är ju gott att sitta ute o få en god drink
Användarens profil
ja :)
Postat: 2007-09-15 00:21 Svara med citat
a-k , du kanske kan få en lättblandad drink eller om du vet själv vad som ska vara i den : )
OM de har de som den ska blandas med .
Men generellt så är de ej experter på att blanda drinkar : )
Men nå hittar du säkert : )
Kostar en del , men de är för att det är importerad sprit .
Och den inhemska heter Boucha "om det är den ni menar ?
Användarens profil Skicka e-post
Jozie
Postat: 2007-09-15 11:15 Svara med citat
Boukha heter dadelbrännvinet... kanske är den ni pratar om? Smile
Användarens profil Besök användarens hemsida
Nicki
Postat: 2007-09-15 19:32 Svara med citat
Liten klarläggning bara:
Boukha är en eau-de-vie som är gjort på fikon, finns vanlig Boukha samt Boukha Gold.
Thibarine är en stark likör (40%) som är gjord på dadlar, den är god till en kopp kaffe, eller som en liten drink med krossad is i.
Användarens profil
Jozie
Postat: 2007-09-15 22:36 Svara med citat
Tack för klargörandet Nicki! Då blandade jag ihop dem igen! Så sant så sant, figue står det ju på Boukha-flaskan!
Användarens profil Besök användarens hemsida

Visa inlägg nyare än:  

Sida 1 av 1
Skapa nytt ämne

Hoppa till:  

Copyright © Travelpix.nu 2010. All rights reserved. | Om Travelpix | Kontakt