Skapa nytt ämne  

<  Turkiet  ~  Väder September

Zafari
Postat: 2008-06-16 18:53 Svara med citat
Hej! Är det någon som kan svara vad det brukar vara för väder i Turkiet i september? Tänkte mig turistorterna Side, Marmaris, Alanya. Det kanske beror på men på ett ungefär? Var där nu för någon vecka sen i Incekum och där var det skönt väder, ungefär som i Sverige. Vet att Juli-Augusti är varmast men september då?
Användarens profil
JOSEFiiiNE
Postat: 2008-06-16 19:43 Svara med citat
Jag var i Alanya förra året i September, och det var underbart väder (:
Du behöver inte vara orolig för att frysa iallafall, kan jag berätta.
Det va nog ungefär 27-28 grader i havet & kanske 35 i skuggan Very Happy
Användarens profil
Zafari
Postat: 2008-06-16 19:49 Svara med citat
Hehe aa men det låter juh bra iallfall =)
Tack så mycket för svaret!
Användarens profil
JOSEFiiiNE
Postat: 2008-06-16 20:52 Svara med citat
Fast jag var ju i Alanya i början av September! Ska du till turkiet i början eller slutet av september då? (: För i början av september var det bra väder, och väldigt hög luftfuktighet.
Användarens profil
vanessa2007
Postat: 2008-06-18 18:28 Svara med citat
Jag har varit i side i september några ggr och även oktober. I början på september så kan det nästan vara för varmt. Slutet av september är skönt. Lagom temp. och varmt i vattnet. Det beror på vilken värme man vill ha. Jag anser att sommarvärmen i Turkiet är för bra. I början på september så kan den värmen fortfarande hålla sig. Hoppas att du får en sköööön resa i september. Det är nog den bästa månaden att åka, enligt min mening.
Användarens profil
steelia
Postat: 2008-06-21 00:07 Svara med citat
JOSEFiiiNE skrev:
Jag var i Alanya förra året i September, och det var underbart väder (:
Du behöver inte vara orolig för att frysa iallafall, kan jag berätta.
Det va

nog ungefär 27-28 grader i havet & kanske 35 i skuggan Very Happy

Förra året ,var det inte lite varmare då än det brukar vara ?
Jag var där i aug o det har inte varit så varmt nått annat år tycker jag!
tom på kvällarna var det rätt varmt......
Cool
Användarens profil
JOSEFiiiNE
Postat: 2008-06-21 00:27 Svara med citat
Jo, det kanske var lite varmare än vanligt förra året (:
Jag hade aldrig vart i september innan, jag åker oftast
i början av juni ner till alanya Very Happy I juni är det ju behagligt både
på dagarna & kvällarna. I september var det jätte skönt väder, fast rätt så mycket varmare, väldigt hög luftfuktighet på kvällarna och så (:
Användarens profil
tone
Postat: 2008-06-21 10:44 Svara med citat
September e faktisk bäst enligt mej, då har vatten tempen stigit till 30 o de passar mej bra!!
va på kreta nu, i havet va de ca 24 grader, aldeles för kallt för mej........badade INGET
Användarens profil Skicka e-post MSN Messenger
Sidefrälst!
Postat: 2008-06-21 11:58 Svara med citat
Jag brukar alltid åka i sept utom nu i år. September är en jättebra månad, utom kanske precis i början då värmen från aug kan hänga kvar. Har aldrig märkt av någon högre luftfuktighet i sept. Jämfört med juli och aug så är sept rena njutningen, kalasvarmt i vattnet, minder slagsmål om solstolar och rena himmelriket att shoppa eller gå ut och äta. Turkarna är trevligare när de ine är så stressade Smile
Användarens profil
steelia
Postat: 2008-06-21 12:02 Svara med citat
tone skrev:
September e faktisk bäst enligt mej, då har vatten tempen stigit till 30 o de passar mej bra!!
va på kreta nu, i havet va de ca 24 grader, aldeles för kallt för mej........badade INGET

det känner jag igen inte kul alls när det inte är riktigt vamt i vattnet , jag har också vqarit på kreta i juni o jag kan bara hålla med,det är inte skönt att bada då ju! Surprised
Användarens profil
tone
Postat: 2008-06-21 13:17 Svara med citat
Hi hi!!
Satt o läste inlägget innan.från side frälst.trodde att de va ja som hade skrivit de!!!! He he...på riktigt.
Användarens profil Skicka e-post MSN Messenger

Visa inlägg nyare än:  

Sida 1 av 1
Skapa nytt ämne

Hoppa till:  

Copyright © Travelpix.nu 2010. All rights reserved. | Om Travelpix | Kontakt