Skapa nytt ämne  

<  Thailand  ~  The Access Pool Resort & Spa Karon Beach

WillyW
Postat: 2009-06-08 23:36 Svara med citat
Har köpt en resa i december till detta hotell. Ser fantastiskt ut men vi har aldrig varit i Thailand förut, har vi valt rätt?
Någon som har erfarenhet från hotellet?
Användarens profil
foolish
Postat: 2010-02-09 22:50 Svara med citat
Hej!

Jag är nyfiken på ifall ni hade en härlig semester på det hotellet? Jag ska nämligen dit snart och har inte hittat några vettiga recensioner. Det skulle vara jättesnällt ifall du har en liten recension att dela med dej av Smile Gärna litegrann om omgivningen också!

Ha det bra och tack på förhand!
Användarens profil
WillyW
Postat: 2010-02-10 21:58 Svara med citat
Tyvärr blev det ingen resa, avbeställd p.g.a. sjukdom Sad

Men vi hoppas åka vid ett annat tillfälle så jag är också intresserad av vad andra tycker om det Smile
Användarens profil
maud
Postat: 2010-04-04 17:23 Svara med citat
Hej....ska också dit 2011...vore kul att höra hur det var,rum,toa.omgivning mm. Undrar också om man ser in i varandras terasser eller är det någorlunda privat.Tack på förhand!Maud.
Användarens profil
foolish
Postat: 2010-04-08 15:21 Svara med citat
Hej! Vi åker dit den femte maj och kommer stanna två veckor. Ska lämna en utförlig recension här när vi kommit hem Smile
Användarens profil
maud
Postat: 2010-04-08 17:01 Svara med citat
Hej foolish...jättebra,tack på förhand. Ha en bra semester:Maud.
Användarens profil
N-son
Postat: 2010-04-08 17:41 Svara med citat
Tyvärr är väl inte den tiden den bästa att åka till Karon eller Kata då det mesta är i regel stängt, de brukar säga 20% öppet mot 80% stängt, men sen är det ju inte så långt att ta sig till Patong där siffrorna är det omvända.
Användarens profil
maud
Postat: 2010-04-08 19:34 Svara med citat
Till N-son....nu var det ju inte om när det är "bäst" att åka,som det var frågan om,eller hur!!!!!!! Helt ointressant svar på min fråga!!!/Maud
Användarens profil
N-son
Postat: 2010-04-08 20:05 Svara med citat
Nu var det inte svar på din fråga, maud, utan ett förtydligande för foolish som ska åka ner i maj månad, det är just den tiden mitt svar menas, kan inte hjälpa att du, maud, verkar ha svart att fatta.
Användarens profil
WillyW
Postat: 2010-04-08 20:46 Svara med citat
foolish skrev:
Hej! Vi åker dit den femte maj och kommer stanna två veckor. Ska lämna en utförlig recension här när vi kommit hem Smile

Det ser jag fram emot! Ha en trevlig och skön semester! Very Happy
Användarens profil
Evert
Postat: 2010-04-09 15:03 Svara med citat
Ett kanonhotell, blir du inte nöjd med detta boende ska du nog inte åka mer till Thailand. Att Karon oftast inte visar sin bästa sida i Maj hör ju egentligen inte hit. Som N-son skrev så är det ju inte långt till Patong - kostar bara 300 baht med en taxi.
Överhuvudtaget ska man inte räkna med mycket till strandliv eller bad under den svenska sommaren på Phuket, talrika regnskurar med grumligt vatten som påföljd, ganska ofta rödflagg dessutom städas inte stränderna i samma omfattning som under högsäsong. Visserligen är mycket stängt och då framförallt på Kata och Karon men ni har ju ert topphotell och behöver knappt det övriga tingel tanglet.
Angående själva hotellvistelsen så lär ni inte ÅNGRA er.
Hoppas bara att ni lyckats förhandla fram ett bra pris - är verkligen läge för detta numera. Enligt goda vänner fick de ett rum för 2 inkl. frukost för under 2000 baht/natt, betänk att hotellet är 4 stjärnigt.
Användarens profil
foolish
Postat: 2010-04-30 11:24 Svara med citat
Hej igen!
Tack för era svar, vi är inte så oroliga över varken väder eller stängda butiker/restauranger.. Vi åker dit främst för avkoppling Smile

Till dej Evert, vi har definitivt kommit över resan riktigt billigt. Fritidsresor har ju sina "fredagsraketer" och för 15 dgr inklusive hotell med frukost, flyg (mat på planet, försäkringar, transfer osv.) så gick kalaset på 14.500 (för båda!!).

På onsdag bär det av, börjar bli lite smått nervös Smile

Hör som sagt av mej när jag kommit hem.

Ha det bra allihop!
Användarens profil
WillyW
Postat: 2010-05-26 18:10 Svara med citat
Hur var det då? Smile
Användarens profil
foolish
Postat: 2010-05-26 21:11 Svara med citat
Hej på er! Ber om ursäkt för att jag dröjt med mitt svar. Jag och min väninna råkade ut för otrevligheter redan första kvällen i Karon, då min väninna blev rånad och knivskuren i armen. Spenderade första två dygnen på Patong hospital och sedan tre dygn på hotellet, bestämde oss för att åka hem till Sverige igen efter det.

Men jag kan ändå berätta om det jag hann se av hotellet, vilket för det första är FANTASTISKT!

Själva hotellentrén ligger lite inbäddat bakom en butiksbyggnad där personalen möter upp en. Vi bjöds på varsin kall handduk att badda pannan med (underbart) och fick ganska snabbt komma till rummet. Vägen till rummet gick längs poolen med broar över poolkanalerna och massor av grönska Smile Supervackert!

Rummet var utan tvekan det finaste jag någonsin bott i. Det var stort och rymligt med en två meter bred säng, fint bäddad, en liten soffa i fönstret, lagom stor garderob med badrockar och tofflor, stor och bra deponeringsbox och en stor tv med halvkassa kanaler Smile Trådlöst och gratis internet och så badrummet.. helt sagolikt, stort, superfräscht med både dusch och badkar, stort handfat med mycket plats för alla toalettsaker och gott om krokar över toalettstolen.

När man är på sin terrass så ser man inte in till de bredvid, det är både plank och växter emellan. I mitten av poolkanalen utanför är det gott om buskar och växter så man ser knappt över till terrasserna på andra sidan kanalen heller, så visst känns det privat ändå.

Precis utanför hotellet finns ett 7eleven och hela gatan ned till stranden är full av små salonger, butiker, barer osv.. Man kan gott ta den promenaden, det kändes inte alls långt, men är man trött så går det ju gratis hotellshuffle, tuktuks och taxis utanför.. Kan tyvärr inte berätta mycket mer om omgivningen eftersom mesta delen av vår resa spenderades på sjukhus eller i en taxi på väg till polisstationen, svenska konsulatet, immigration office osv..

Hur som helst, tveka inte, det är värt pengarna att åka till detta hotell. All personal vi träffade på var HELT underbara, hjälpsamma och vänliga människor. Det enda minuset jag kan komma på (bortsett från rånet och knivskadan) är möjligtvis kaffet.. köp det för guds skull på Starbucks, eller en iskaffe på 7eleven istället för hotellets Smile Och akta er för män med kniv!! Polisen varnade för att denna typ av brott håller på att öka och att de i första hand ger sig på turister.
Användarens profil

Visa inlägg nyare än:  

Sida 1 av 1
Skapa nytt ämne

Hoppa till:  

Copyright © Travelpix.nu 2010. All rights reserved. | Om Travelpix | Kontakt | Dela med dig på Facebook