Skapa nytt ämne  

<  Egypten  ~  Egypten ?

Christin3
Postat: 2010-02-18 16:51 Svara med citat
Hej,

jag o maken är sugen på att resa iväg utan barnen innom en rätt snar framtid. Hade det varit en annan årstid hade det absolut blivit underbara Turkiet men det är för kallt där nu.

Hur är det i egypten i april ? O vart i egypten "ska" man åka ? Vill ha sol bad & värme o ett bra hotell...nån som kan rekomendera både ort och hotell ?

//Christine.
Användarens profil MSN Messenger
zzzzzz
Postat: 2010-03-02 22:18 Svara med citat
Vädret är bra i April, skulle väl tro runt 30grader och vattentempen ligger nog runt 24. Något speciellt ställe kan jag inte rekommendera. Jag ska åka ner till Hurghada nu i slutet på månaden, har varit där en gång tidigare men det var 2-3år sedan. Då fanns det gott om shopping och hotellen hade fina privata stränder. Jag har ingen aning om dom andra ställena. Men många åker till sharm el sheik. Känner en som nyligen kom hem från Egypten. Han blev väldigt brun. Så den heta värmen finns där redan nu.

Hoppas detta var till någon nytta iallafall.
Användarens profil
yohana
Postat: 2010-03-08 14:11 Svara med citat
Hejsan!

Jag och min pojkvän åker ner till egypten, hurgada den 2/4, vi fick tipset att åka dit för att man alltid kan lita på vädret i egypten. Vi kommer bo på ett hotell som heter "hotel golden 5" vilket är ett väldigt stort hotell, där du kan leva lyxigt med ett mini-tåg, linbana genom hotell området. Det finns även ett mindre vattenland för barn som vuxna. Jag kan återkomma i ärendet när vi kommer hem, om ni planerar att åka i slutet på april? vi bokade hur som helst med Detur. Fick väldigt bra info om hotellet och vi är stensäkra på att det är ett bra hotell för familj och kärleks-semester :)

Johanna
Användarens profil Skicka e-post
yohana
Postat: 2010-04-29 12:59 Svara med citat
Hej! Vi kom hem från Golden 5 förra fredagen. Vi fick en underbar resa, träffade på mycket bra folk och värmen steg upp mot 45 grader ungefär. Servicen på hotellet är jätte bra, jätte trevliga och man blir väldigt omhändertagen för att vi är svenskar. Det är väldigt mycket ryssar, vilket vi såg som en stor nackdel. Fanns en hel utbud med restauranger. Vi är jätte nöjd. Ni som har sagt annat vet inte bättre heller för den delen. Mycket shopping, gick kanon att pruta, glasklart vatten, stort område med mycket utbud. Kan även rekomendera den Italienska resturangen på hotellet bredvid, jätte god mat och INGA RYSSAR får äta där. Väldigt lugnt och skönt. Var disco öppet varje kväll, underhållningar hela dagarna med ex vatten gympa, dans och så. Rekommenderar det verkligen. Hoppas det gav något nytta!

Lycka till.
Användarens profil Skicka e-post
Patrick2010
Postat: 2010-06-09 15:37 Svara med citat
Kairo är ett mycket intressant resmål. Det är en ganska stor kulturskillnad men Egyptens sevärdheter är makalösa. Se upp för alla turistutsugare runt sevärdheterna bara! Wink Kairo sevärdheter
Användarens profil
jtogam
Postat: 2010-07-23 13:25 Svara med citat
hallå! vad har ni emot ryssar??
Användarens profil

Visa inlägg nyare än:  

Sida 1 av 1
Skapa nytt ämne

Hoppa till:  

Copyright © Travelpix.nu 2010. All rights reserved. | Om Travelpix | Kontakt | Dela med dig på Facebook