|
 |
< Tunisien ~ Sousse-Blue Star Marhaba Royal Salem Beach |
| NS |
Postat: 2010-02-01 13:27 |
|
|
|
|
Åker till Sousse och Blue Star Marhaba Royal Salem Beach i aug/sept.
Är det någon som vet nåt om detta? Vi skall ha All Inclusive.
Hur är maten, drickan o servicen på hotellet.
Ärdet mycket aktiviteter, (vattenpolo, beachvolley, vattengympa m.m?)
Vi har två barn 4 o 6 år gamla.
Tack på Förhand
niklas |
|
|
| Upp |
|
| ja :) |
Postat: 2010-02-06 09:19 |
|
|

|
Hotellet kan jag ej säga så mkt. om då jag alltid väljer ett mindre hotell(OM jag bor på hotell) och äter det traditionella köket då jag är där
Sedan är risken att bli magsjuk större på dessa all incl.hotell än om man äter ur det traditionella köket och får maten tillagad oftast på plats då man väntar inte att den legat framm i timtals...
Nej de inte min grej men de klart alla e vi olika och vissa vill ha detta bekväma och vanligt det de är vana vid, framför landets egen matkultur.
Men drickan på hotellet kan jag närta säga att det är samma över allt(till ca 99%)antar det är alkoholhaltiga drycken ni menar eller...?
Allafall så är ölen på fat på hotellen alkoholfri,den i flaska,burk är inkl.alkohol den utan är icke ngn alkohol % i..
Det är en grej de flesta lurar sina gäster med,inte hotellen nu som ska göras skyldiga men bolagen som säljer dessa all incl.eller kanske kan de va så att bolagen ej vet detta?? MEN de borde de veta tycker jag....
Sen maten då...äter ni på hotellet så missar ni massor!
Välj istället de ställen där tunisierna själva äter,utanför turiststråket,billigt o gott!OCH dessutom så blir maten tillagad direkt på plats,visst de kan ta lite tid men det är det värt att få riktig tn.mat.Ett tex.är nationalrätten couscous för ca 5dinar(25kr)stor måltid med massa mat(räcker till 2 en port.)inkl.dryck o kaffe.detta kostar ca 10dinar på ett turistställe(om en de räcker)Sen Tror jag icke ni får denna nationalrätt på hotellet en enda gång...MEN kan ha fel...
Sedan finns snabbmatställena som man lätt kan ha till en lunch eller ev.middag med lite mer mat i sina val
Dessa är billiga,kostar mellan 1-3dinar beroende på tillvälet i den.
VAttensporter och finns längs hela strandremsan i Sousse -Kantaoui,så att finna ngt ni tycker e kul kan jag garantera att ni gör!
Man måste ej hålla sig till hotelletws strand utan bara promenixa sen väljer man en annan strand där man vill sitta.Vilket jag rek.att röra på sig lite inte bara sitta på en strand o häcka
Tänk på att det kan vara väldigt varmt den tid ni är där så smörj in barnen o er själva en extra gång istället för en gång för lite!!!
Hoppas ni får en riktigt nice resa nu o mer frågor fråga på bara det är många här på forumet som kan hjälpa till med sina tips o råd. |
|
|
| Upp |
|
| AT |
Postat: 2010-07-29 21:08 |
|
|

|
Hej!
Vi bodde på Royal Salem Beach Hotel i Sousse sommaren -97, men då var det AL, men vi hade halvpension. Vi tyckte att maten var god och det fanns mycket att välja på. Det var ett trevligt hotell tyckte vi. Poolerna är kul för barnen, men det var huggsexa om solstolarna. Vi badade mest i havet. Det fanns möjligheter till lite olika aktiviteter. Hoppas ni får en trevlig semester.
AT |
|
|
| Upp |
|
| AT |
Postat: 2010-07-29 21:09 |
|
|

|
Ja, det var ju inte sommaren -97 utan 2007! Ursäkta!
AT |
|
|
| Upp |
|
|
|