Reductil eller andra bantningsmedel

Post Reply
lars-erik

Reductil eller andra bantningsmedel

Post by lars-erik » 2007-08-22 18:15

Hej!
Jag ska snart åka till Alanya på semester och har hört att man kan köpa t ex bantningsmedlet reductil receptfritt.
Undrar om någon prövat det och om det funkar bra och dessutom hur mkt det kostar ~.
Tacksam för svar. :)

Mvh

Lars-erik

GÛZEL
Superflitig
Superflitig

Post by GÛZEL » 2007-08-22 20:16

Jag vet att man kan köpa utan recept o apotekaren sjäv rekomenderar den.Medicinen är billigare i Turkiet än i Sverige,men jag tycker det är inte så jette stort skilnad.Jag ville okså köpa men när jag bärettade för honom att jag blev opererad med min sruma(skördskörtel,ämnesomsättning)då han avrådde mig att använda det.Annars jag hörde att det funkar bra fast man kan få hjärtklappningar o kanske nåt mer som bivärkningar jag kommer inte ihåg allt,men du kan kolla det i pacient fass.

Lycka till för användningen! :lol:

Oneway
Superflitig
Superflitig

Post by Oneway » 2007-08-22 21:49

Hejsan ! Jag köpte Reductil (15 mg tillverkare Abbott) för 84 lira när jag var i Antalya i juli.
Jag mådde inte bra av dom, fick hjärtklappning, kände oro, myrkypningar i benen, mådde allmänt dåligt.
Jag har ätit dom i en månad, hållt diet men inte gått ner mer än några kilo, en kompis till mig i Sverige fick av läkare samma medicin och en speciell diet/kost, hon har gått ner 10 kg under samma tid.
Kanske inte bet på mig bara.....

Sen har jag läst på lite mer, VÄLDIGT viktigt att man kollar om man har högt blodtryck och sin hjärtfrekvens. Kolla fass noga !

Nu har jag gått ner mera, men av hård träning, mår bättre av sånt!

hazel78

Re: Reductil eller andra bantningsmedel

Post by hazel78 » 2016-05-13 13:46

lars-erik wrote:Hej!
Jag ska snart åka till Alanya på semester och har hört att man kan köpa t ex bantningsmedlet reductil receptfritt.
Undrar om någon prövat det och om det funkar bra och dessutom hur mkt det kostar ~.
Tacksam för svar. :)

Mvh

Lars-erik
Reductil var det enda som funkade på mig. Jag köpte den från http://meridiareductil.com utan recept för några månader sedan, och det hjälpte mig att förlora 18 kg. Detta företag är den enda källan jag kan lita på. De sänder från Europa och order anländer inom 5-6 dagar.

Post Reply