Skapa nytt ämne  

<  Turkiet  ~  vin i Turkiet

bertram.sala
Postat: 2007-04-26 10:18 Svara med citat
Någon som vet något om viner i Turkiet? Vi åker till Side om 2 1/2 vecka och tycker om att ta nåt glas vin till maten. Tacksam för svar
Användarens profil
Idiis
Postat: 2007-04-26 12:41 Svara med citat
spana in www.ilovemarmaris.com sen matpriserna, där tipsas om turkiska viner Very Happy
Användarens profil
lovethiscity
Postat: 2007-04-27 10:29 Svara med citat
Jag har inte druckit något gott vin- men smaken är ju delad- och att
vinerna är dyra.
Användarens profil Besök användarens hemsida
emmina
Postat: 2007-04-27 11:46 Svara med citat
Masse gode viner i Tyrkia, særlig de fra Kavaklidere. Men de er ganske dyre ja, sammenlignet med annen drikke der ned Sad
Användarens profil
tone
Postat: 2007-04-28 19:28 Svara med citat
Håller med om att de e dyrt. Ett glas vin kostar dubbelt som en öl. O då e dom oftast inte särskilt goda! Har köpt en del vin på affären men inte hittat något gott vin, kan va så att jag har köpt FÖR billiga...OM MAN KOSTAR PÅ LITE SÅ KANSKE MAN TRÄFFAR PÅ NÅGOT GOTT. dE RÖDVINER JA HAR KÖPT HAR OFTA VARIT "BLASKIGA, SÖTA, KRYDDIGA" något utur???? Köper med vin från sverige faktisk...hihi
Användarens profil Skicka e-post MSN Messenger
MANASKA
Postat: 2007-05-01 10:45 Svara med citat
Som emmina sa det FINNS faktiskt bra viner i turkiet, men de är ofta ganska dyra iaf när man dricker ute på krogen... på den lilla "lokantan" som jag o mina vänner ofta går till (Deniz) så serverar de ett vin som heter Pamukkale o de tar ca 20 YLT för en helflaska... Väldigt billigt... Annars är Angora o Klavikadere bra... Har också haft mycket otur innan... Medan man höll på o testade sig fram så gick man på en del minor om man säger Wink Men med ovanstående så borde ni bli nöjda...

Kommer ihåg engång, jag o en polare skulle äta lamm hemma i lägenheten o bestämde oss för att köpa en flaska vin till... Vi gick glada ihågen in i en liten kvartersbutik o sa (på engelska) vad vi var ute efter... Mannen bakom disken log o verkade förstå vad vi ville ha... Han tog ner en ganska dammig flaska från en av hyllorna ovanför kassa apparaten o gav den till oss...

"Bra till lamm", sa jag förhoppningsfullt o ögnade etiketten, som var uteslutande på turkiska...
"OOO ja", han nickade inspirerat. Så vi betalade o gick hem för att förbereda vår festmåltid... När vi smuttade på vinet till det vitlöksdoftande lammet så..... *suck* Det var kryddigt, sött o ganska blaskigt... Vi gick aldrig o köpte vin hos honom igen... om man säger... Så det kan bli en besvikelse...
Användarens profil
krystalia
Postat: 2007-05-12 00:48 Svara med citat
yakut och doluca är hyfsade viner,finns vittt och rött till bra pris annars så finns ju import på migros eller tanzas men då får man ju vara beredd på att öppna på plånboken
Användarens profil
tone
Postat: 2007-05-26 10:49 Svara med citat
Doluca...de finns vin som inte e gott av de märket med. De har ja erfart
Sonata
Postat: 2007-05-26 11:38 Svara med citat
Vi drack något som hette Dikmen. Helt ok.
Användarens profil
tone
Postat: 2007-05-26 12:34 Svara med citat
Ska testa de då!! Spennande...man har smakat så mycket konstiga viner i turkiet. De e ju iallafall en smak upplevelse om inte annat!! Hihi
puff
Postat: 2007-05-26 20:36 Svara med citat
Hej..jag brukar också ta med mig lite vin, när jag åker..så kan man drick öl när man äter och ta ett gott glas vin när man sitter på balkongen på hotellet..så slipper man bli besviken på dåliga viner.. Cool
Användarens profil
tone
Postat: 2007-05-26 23:14 Svara med citat
Kan berätta om en "vin provning" vi hade i turkiet..hehe
Vi va tre par, köpte en flaska var...
alla smakade på alla o gav kommentarer...ex ..bra el anus..hihi...sen skrev vi vad vi kände/smakade med..
hade en hink som vi kunde spotta i...perfekt!!!!alla spottade hur mycket som helst!!! Men vi hade skit trevligt!!!
De e viktigast!!
tone
Postat: 2007-05-26 23:16 Svara med citat
Vi va tr par, alltså sex pers....så de vart sex flaskor vin
tone
Postat: 2007-05-26 23:18 Svara med citat
INGET va bra..vi köpte väl vin för ca 30-50 kr
tone
Postat: 2007-05-26 23:21 Svara med citat
INGET va bra..vi köpte väl vin för ca 30-50 kr
puff
Postat: 2007-05-26 23:22 Svara med citat
Tone!! Du får hålla dig till ÖL..säkert kort!
Användarens profil
tone
Postat: 2007-05-26 23:30 Svara med citat
Nej, öl e ja inte sååå förtjust i
faktisk inte..ibland när ja e jätte törstig..!
puff
Postat: 2007-05-26 23:34 Svara med citat
Jag är inte iheller över förtjust i öl..men ibland är det gott Confused Dricker för det mesta vin..men i Thailand drack jag öl ute och någon gång vin..men då vill man ha gott vin! Wink
Användarens profil
tone
Postat: 2007-05-27 16:00 Svara med citat
Precis! Man vill att de ska vara gott!

Visa inlägg nyare än:  

Sida 1 av 1
Skapa nytt ämne

Hoppa till:  

Copyright © Travelpix.nu 2010. All rights reserved. | Om Travelpix | Kontakt