|
 |
< Thailand ~ Klädstorlek större |
| netblomman |
Postat: 2008-01-12 21:25 |
|
|

|
Om jag förstått det rätt så finns det inte så mycket kläder om man har stärre storlek än 46.
Alltså får man packa med det hemifrån.
Någon som vet???? |
|
|
| Upp |
|
| mulann |
Postat: 2008-01-12 21:29 |
|
|
|
|
beror säkert lite på vart du ska oxå. På tesco finns det en del. jag som drar 44-46 kunde köpa några toppar och tröjor men hittade inget till underdelen.
Orkade helelr inte springa runt att leta....allt man ville ha fanns i stort sett bara i s och m.
Så jag tar med mig istället......tråkigt men jag har ju själv byggt denna vackera kropp:) |
|
|
| Upp |
|
| ErikaL |
Postat: 2008-01-13 00:49 |
|
|
|
|
Hej!
Var i Thailand för drygt en månad sedan. Jag drar storlek 46-48 och hittade ingenting att shoppa i klädväg, förutom en vinterjacka i Bangkok. Thailändskorna själva är minimala. Är man ute efter sommarkläder är mitt råd att man tar med sig det man behöver hemifrån. Vi hade inte med oss så mycket kläder utan lämnade in dem för tvätt istället, det är superbilligt. |
|
|
| Upp |
|
| MillanS |
Postat: 2008-01-13 18:32 |
|
|
|
|
Näe, på vanliga marknader finns inte några kläder för dam i större storlekar... Jag drar 42 ungefär och det fanns inte mycket. Sen är det inte så kul när man står och drar i ett par shorts och den lilla thaitjejen kommer fram och frågar: "for you madam?" och då man nickar säger hon: "ah, for you madam, I have BIG size!"
Åh, tack... jag tror jag står över...
Dottern, 13 år och lång och smal köpte en bikini som var jättefin. Väl på hotellrummet kunde vi konstatera att bikinibyxan var alldeles för liten. Möjligen kunde en 7-åring passat i den!
Så räkna inte med att kunna shoppa kläder (om du inte vill ha herr T-shirts typ för det finns ju) men du behöver ändå inte ha med massor för det kostar ju nästan inget att få kläderna tvättade. |
|
|
| Upp |
|
| netblomman |
Postat: 2008-01-13 18:45 |
|
|

|
Då har jag haft ganska rätt i denna frågan. Jag får väl packa ner det jag äger och har och må lika gott för det.
Detta med tvätt verkar ju himla bra. Finns dessa att tillgå lite varstans eller?
Vi ska bo på Kata.
Hur är det då med herrkläder. Vilka storlekar finns till dom? |
|
|
| Upp |
|
| MillanS |
Postat: 2008-01-13 19:51 |
|
|
|
|
Herrkläder vet jag faktiskt inte... det fanns massor och min man shoppade size L vilket passade honom som är typ Medium/Large i storlek här hemma.
Tvätterier fanns precis ÖVERALLT. Och hur billigt som helst. Vi betalade 40 baht/kilot - för tvätt och vik. Skulle det strykas var det lite dyrare, men inte mkt. Underbart att bara packa ner plastinpackad REN tvätt när vi åkte hem, bara att stoppa in i garderoben när man kom hem.
Rekommenderas varmt. |
|
|
| Upp |
|
| Maggan900 |
Postat: 2008-01-14 18:25 |
|
|

|
Nä..hörrni....Om man har lite större storlek än 40 så ska man ta med sej det hemifrån,för det finns INGENTING att handla,själv får jag köpa "typ"linnen i herrstorlek om man inte vill att det ska sitta supertajt. Tvättservice finns på hotellen och det är inte dyrt, Mvh Maggan  |
|
|
| Upp |
|
| netblomman |
Postat: 2008-01-15 15:54 |
|
|

|
| Aja,det ska väl gå iallafall. Jag åker ju inte till Thailand för att shoppa utan för att njuta av landet och livet. Men klart hade det varit kul att handla något till sig själv med nu får det bli mer til sönerna istället..så får jag lägga dom pengarna på annat kul istället.LÄNGTAR SÅ.. |
|
|
| Upp |
|
| netblomman |
Postat: 2008-03-07 14:26 |
|
|

|
Blev lite överaskad för jag har faktiskt handlat en del kläder med mig hem. Bla strandskjortor,kläningar, bikini och byxor som var one sice som passar allt från smala till tjocka.
Ska väl främst ha kläderna hemma i trädgården i sommar men använde dom absolut när vi var där nere.
man fick ju för visso en chock när man tittade på storleken. XXXL.
man det passade iallafall.
tyvärr tog ju semestern slut och vi är helnöjda med den.Ett underbart land att vara i Kravlöst och vänligt.Förutom inne i Patong där man trodde att dom skulle hoppa på en och hälften sa fraser på Svenska Nä,inget för oss så vi gav oss av där ifrån fortare än kvickt.
Vi bodde i Kata som var mysigare och lugnare. |
|
|
| Upp |
|
| E.Floyd |
Postat: 2008-04-06 16:02 |
|
|

|
Okej!Jag eränner att jag är plattfottad, men utan hålfotsinlägg.
Drar storlek 43 i Svedala men 48 i Thailand.Trist när det står Jumbo i badbyxorna:)
Ernie |
|
|
| Upp |
|
| david_l |
Postat: 2008-04-07 02:47 |
|
|

|
E.Floyd skrev: Trist när det står Jumbo i badbyxorna:)
Ernie
Trist? |
|
|
| Upp |
|
| E.Floyd |
Postat: 2008-04-08 14:27 |
|
|

|
Hmmmmmmm!
Jag kanske bör förklara mig.Med trist menade jag att man ju kände sig STOOOR när man tog storlek JUMBO i badbyxor.
Och det var inte så att" Jumbo står i badbyxan"
Hoppas att alla har förstått,du med David?
Ernie |
|
|
| Upp |
|
| david_l |
Postat: 2008-04-08 14:55 |
|
|

|
| Du Ernie jag förstår nog, men däremot så missar jag sällan en passning. |
|
|
| Upp |
|
| jnse |
Postat: 2009-03-15 15:15 |
|
|
|
|
Jag har XXXL hemma och det var inte lätt att få tag på kläder i Thailand som passade.
Men några T-shirts och 2 par Shorts blev det iaf.
Dom verkar "krympa" storlekarna när dom kopierar kläder.
ex storlek 44 på ett par badshorts jag köpte var ju som storlek 40
Annars är det ju bara att dra med sig lite kläder hemifrån och tvätta dom på plats, det brukar inte kosta många kronor. |
|
|
| Upp |
|
| Cat |
Postat: 2009-11-29 01:40 |
|
|

|
Jag är modell större (46-4 men upplevde det inte som något problem. Om det var något jag ville ha så var dom så vänliga att dom skaffade fram den storlek jag behövde. Kanske inte genast men till dagen efter. Sedan finns det ju alla fina skrädderier. Där syr dom precis den storlek man vill ha. |
|
|
| Upp |
|
| Ritva |
Postat: 2009-11-29 19:28 |
|
|

|
| Men är det inte väldigt billigt att låta sy upp måttbeställda kläder i Thailand? Det lär gå snabbt och är billigt. Ingen nämner det. En strandklänning, klar på en dag? |
|
|
| Upp |
|
| Cat |
Postat: 2009-11-29 20:18 |
|
|

|
| Jo men det sa jag ju precis i inlägget ovanför. Dom har fantastiska tyger och skräddare som är otroligt skickliga. Så kläder är inga bekymmer alls. |
|
|
| Upp |
|
| Ritva |
Postat: 2009-11-29 22:34 |
|
|

|
Cat skrev: Jo men det sa jag ju precis i inlägget ovanför. Dom har fantastiska tyger och skräddare som är otroligt skickliga. Så kläder är inga bekymmer alls.
Men Cat - det är sant! Hur kunde jag missa ditt inlägg??! |
|
|
| Upp |
|
|
|