skilsmässa i gambia?

Skriv svar
sohna

skilsmässa i gambia?

Inlägg av sohna » 2008-01-16 13:19

nn
Senast redigerad av 1 sohna, redigerad totalt 2008 gånger.

tessan118
Flitig
Flitig

Inlägg av tessan118 » 2008-01-16 19:08

Hej
Har en vän som gått igenom samma dilemma. Hon var skild i sverige och skulle skilja sig i gambia,detta gick inte utan att mannen var med och skrev på papperna. Dom har inte någon bra koll alls på sina registreringar i gambia så hon gifte om sig utan problem,dom fråga inte ens lr kollade upp nånting. I sverige frågade dom inte nåt heller,där räckte d m att dom var skilda legalt m svenska papper. så nu är hon omgift men fortfarande gift i gambia men utan frågor lr problem!

sohna

vilka formaliteter behövs?

Inlägg av sohna » 2008-03-10 12:50

nn

Drmicke

Re: skilsmässa i gambia?

Inlägg av Drmicke » 2019-12-01 15:48

Lyftet tråden lite.

Är det så nu också eller kan hon anmäla till justice kontoret i Banjul att jag vill skiljas och kanske hittar på att jag pratar illa eller inte skickar pengar till henne så kontaktar Justice kontoret Gambiska soldater i Sverige för att döda mig eller mina föräldrar (hon sa så).

Hon sa att det har hänt i Tyskland.

Annars så för mig är det väl bara att gå till service centret där bla skattemyndigheten finns och ändra så jag inte står som gift och ta bort hennes namn.

Eller är man bunden till att vara gift med henne hela livet?

Ska sägas att hon inte bor i Sverige utan i Gambia och jag är svensk och bor i Sverige och har inte påbörjat visum processen ännu.

Hoppas nån här kan komma med lite tips trots att tråden är gammal:)

Har aldrig hört att Gambia har soldater här för att ta hand om mannen eller kvinnan om denne vill skiljas eller inte tar hand om sin partner.

Skriv svar