|
 |
< Grekland ~ Båtluffa i Grekland? |
| Linn&Irre |
Postat: 2008-12-13 03:09 |
|
|
|
|
Hej allihop!
Jag och min kille har planer på att åka till Grekland i sommar och båtluffa. Tänkte höra om ni har några tips på öar som är värda att besöka?
Vi har kollat lite och är sugna på öarna Korfu, Zakynthos och Kefalonia. Däremot har jag inte sett någon annan som båtluffat där så tänkte höra här om någon rekomenderar det eller om vi är ute och cyklar?
Fler tips om att öluffa i Grekland är jätte välkomna!!
Blir jätte glad för svar!!!! Tack på förhand!  |
|
|
| Upp |
|
| salak |
Postat: 2009-02-25 10:29 |
|
|

|
Hej!
Jag båtluffade i grekland förra året.
Aten-Naxos-Ios-Paros-Aten
Det var jag och min tjejkompis, vi hade tänkt hinna med fler öar men hann dessvärre bara med dessa dels för att vi verkligen fastnade för Naxos och stannade där mycket längre än vi trott från början.
Naxos rekommenderar jag verkligen, en av de större öarna men med en mysigt och lugn atmosfär.
Stranden är fin och har solstolar som man kan betala för att ligga på men det finns ställen där man kan ligga på badhanduken och vara nästan ensam.
Mysig 'stan' med barer och en del diskotek och restauranger.
Vi hyrde moppe och cykel och åkte till en annan del av Naxos där stranden var underbar!
Vi bodde prisvärt enligt mitt tycke, bo ett litet hotell med 2 min till stranden och 2 min till 'stan', ett rum för 20 euro per natt.
Ios var vi inte alls länge på, vi gillade det inte alls.
För packat med folk, hektiskt och galet.
Här fick vi inte ens tag på hotell och fick lov att bo i tält på en hotellanläggning för hela 50 euro per natt. Så det var dyraste boendet haha!
Paros var oxå en favorit.
Lite mindre ö med en okej strand.
Bodde på ett riktigt fint och mysigt hotell för 35 euro/rum per natt.
Nattlivet var jättebra här.
Hoppas du fått några tips på vägen.
Lycka till! |
|
|
| Upp |
|
| Rullan |
Postat: 2009-06-07 10:37 |
|
|
|
|
Vi var 3 familjer som båtluffade förra året. Santorini-Naxos-Koufonissi- Amorgos-Santorini. En perfekt tur.
Naxos var en underbart mysig ö. Fina stränder, mysig stad och rätt billiga priser.
Koufonissi - en pytteliten charmig ö med underbart vatten. Här fick jag dock lappsjuka rätt snabbt. 2 dagar hade räckt för min del. Vi stannade tre.
Amorgos - en magisk underbar ö. Agia Anna, där 'Det stora blå' spelades in är något av det häftigaste jag har sett. Så himla vackert och mäktigt.
Santorini - var vi bara på i 2 nätter och där hade jag gärnat tillbringat mer tid. Tyckte det verkade mysigt där men lite dyrare priser. |
|
|
| Upp |
|
|
|