Det bästa av Gardasjön!

Tyskland, Frankrike...
Skriv svar
Desires
Superflitig
Superflitig
Kontakt:

Det bästa av Gardasjön!

Inlägg av Desires » 2014-05-18 18:51

Har ni ännu inte varit här, vill jag varmt rekommendera detta område! Vi hyrde bil - efter att ha varit i den bedårande staden Venedig (http://www.desires.se/#post156) - och tog oss bl a till de pittoreska o fina orterna Bardolino, Malcesine med berget Monte Baldo ...blev vår favorit! Och den mer exklusiva Sirmione besökte vi också, men där var jättemycket folk! http://www.desires.se/#post157
Bästa tiden här är nog maj, juni och september, då är inte dessa små gulliga orter fullproppade med turister, som under högsäsongen.

mimster
Kontakt:

Inlägg av mimster » 2015-03-06 15:24

Är det dyrt i dessa trakter? Är student, har alltid velat åka till Gardasjön men det kanske är en bättre resa att spara till att man jobbar igen?

Desires
Superflitig
Superflitig
Kontakt:

Det bästa av Gardasjön!

Inlägg av Desires » 2015-03-06 16:39

Inte dyrare än någon annanstans i Italien, tyckte vi! Och kanske ngt billigare än i stora välkända orter. Men Italien har ju en ganska hög prisnivå... i tabeller där man mäter prisnivån för restaurangbesök, boende etc i Europa, ligger de ju lite högre än länder som Grekland, Spanien, Kroatien, Portugal t ex. (Italien ligger ungefär på samma nivå som Frankrike.) Hoppas du ändå får möjlighet att åka dit, tror inte du blir besviken!

Baraka69

Re: Det bästa av Gardasjön!

Inlägg av Baraka69 » 2019-12-30 13:07

Allt är bra, jag tog Hyundai Sonata, reste som familj, plus där var jag tvungen att ringa in för arbete, kort sagt behövde jag en bil i affärsklassen i alla fall. Vi var i Kiev, reste större delen av staden, inte mycket gas tillbringades hyrbil kastrup flygplats även med resten måste återlämnas, eftersom de inte rullade ut alla. Killarna på jobbet uppskattade bilen, rådde mig att köpa en som "alltid användbar i hushållet"

Skriv svar